Blog

QOLLECTION: IQONIC ȘI ISTORIA DENIMULUI

Blugi. Probabil nu există persoană fără măcar o pereche în garderobă. Americanii, de exemplu, au cam șapte perechi de persoană, sau cel puțin așa spun statisticile, și nu avem motive să nu le credem. Probabil, cea mai banală piesă de vestimentație, alături de tricoul alb, potriviți pentru aproape orice moment și ocazie.
Dar care e istoria denimului și a blugilor și cum au ajuns să fie nelipsiți din ținutele noastre zilnice?

Denimul a apărut pe la finele secolului al XVII-lea, când francezii din Nîmes au încercat să imite un serj italienesc într-o combinație de țesătură, însă n-au reușit copia perfectă ci o variantă mai groasă, mai trainică, dar și ceva mai scumpă. Pentru a se face diferența, acestui nou material i s-a spus serge de Nîmes. Pe scurt denim.

 

Denumirea blugilor vine, însă, din Italia, de la Genova, și se referă la culoare, bleu de Gênes, mai pe englezește blue jeans, și mai pe scurt, blugi, cu toate că vopseaua era, inițial, adusă din India. Pe drumurile și așezările sfârșitului de secol, acest albastru indigo era considerat o culoare rezistentă la praf, iar materialul din Franța, suficient de gros și, în același timp, comod.

Oficial, blugii, așa cum îi știm, s-au născut în America, pe 20 mai 1873, adică atunci când Levi Strauss și Jacob W. Davis au înregistrat patentul pentru pantalonii din denim cu țintele binecunoscute, patent care include și cusăturile cu ață cărămizie, asortată cu țintele metalice. În original, US patent No. 139,121 for an "Improvement in Fastening Pocket-Openings".
Firește, blugii n-au fost atât de populari pentru toate clasele sociale, fiind preferații muncitorilor, pentru rezistență și comoditate, iar, mai apoi, preferații soldaților, atât în Europa cât și în Statele Unite.

 

Celebritatea a venit odată cu apariția în filme, purtați de vedete ca James Dean, Marlon Brando şi Elvis Presley, iar imaginea acestora de ”băieți răi”, însoțită de nelipsiții pantaloni, a făcut ca blugii, cămășile și jachetele din denim să devină preferatele tinerilor. În anii ’60, curentul hippy a impus denimul ca ”uniformă” a rebelilor. Blugii erau un HIT!

De aici și până la includerea lor pe podiumurile unde cei mai faimoși designeri își prezentau creațiile n-a mai fost decât o chestiune de timp și de recunoaștere a faptului că denimul nu e trecător. Astăzi, cam toate marile case de modă propun și haine din denim.

 

Tocmai de aceea, în luna mai, la Qreator, vă oferim IQONIC, o colecție din două cămăși – una albă și una albastră – și o jachetă din denim, semnată Irina Voinea. Un must-have!

Vezi și alte subiecte:

Imaginația prinde aripi la Qreator by IQOS!

09-15-2020

De câte ori ai fost într-un muzeu sau într-o galerie de artă și te-ai întrebat cum se simte la atingere un exponat sau altul? Ce textură are? Ce zgomot ar scoate dacă ai interacționa cu el?

Qreator by IQOS și cele șapte expoziții Design Flags

09-08-2020

În perioada 13-20 septembrie, te așteptăm la Qreator by IQOS pentru a intra în lumea designului internațional, într-un eveniment expozițional fără precedent: Design Flags, parte din Romanian Design Week.

Ce vrei să descoperi azi?

Qreator

Acest website este destinat exclusiv persoanelor cu vârsta peste 18 ani, rezidente în România.
Dorești să continui?

Bine ai venit pe Qreator.ro, un website operat de Philip Morris Trading S.R.L. Aici vei putea afla informații despre evenimentele noastre, dar și despre magazinele IQOS din cadrul Qreator by IQOS. Tratăm foarte atent modul în care publicul larg află informații despre produsele IQOS și HEETS. Poți accesa acest site numai dacă ai peste 18 ani și ești rezident în România. Pentru a confirma faptul că ai vârsta de peste 18 ani, te rugăm să folosești butonul ‘’DA’’. În caz contrar, te rugăm să folosești butonul ‘’NU’’.
În continuare, în interiorul site-ului, îți pot fi solicitate informații cu caracter personal, în cazul în care dorești să rezervi o camera.