Blog

The Future of Fashion cu Mirela Bucovicean

Indiferent dacă ne interesează sau nu moda, această industrie valorează, la nivel mondial, 1,5 trilioane de dolari, iar una din șase persoane are o activitate profesională legată de fashion. 

Acesta este contextul în care, la Qreator by IQOS, are loc expoziția The Future of Fashion, parte din proiectul DIPLOMA. 

Patru colecții ale unor designer emergenți - Alexandru Floarea, Lucian Alexandru Arsene, Sabina Pop și Șteff Chelaru – dar și o capsulă cu obiecte create de absolvenții promoției din 2019, fac din expoziția The Future of Fashion un veritabil dialog între generații, dar și o documentare a evoluției trendurilor. 

Am pregătit pentru tine o serie de patru tururi video prezentate de Maria Neneciu, curator The Future of Fashion și parte din echipa DIPLOMA, împreună cu Mirela Bucovicean, owner Molecule F, curator Institutul Qreator și membru în board-ul DIPLOMA. Cele două gazde prezintă detaliat fiecare dintre cele patru colecții din expoziția The Future of Fashion din unghiuri inedite pe care merită să le aprofundezi. 

Seria de prezentări este aici.

La #HouseofCreativity încercăm să-ți oferim experiențe inedite și discuții dintre cele mai interesante, cu interlocutori care sunt specialiști în domeniile lor. Prin urmare, am întrebat-o pe Mirela Bucovicean care sunt cele mai importante tendințe în industria modei. Ți le prezentăm mai jos, într-un mini-interviu.

Care este The Future of Fashion?

Mirela Bucovicean: Sunt câteva trenduri importante ale industriei pe care le-aș menționa pentru următoarea perioadă. 
Primul dintre ele ar fi cel de sustenabilitate, extrem de prezent acum, atât în conversații cât și ca demersuri concrete. Suntem încurajați să folosim materiale naturale, reciclate sau reciclabile, cu scopul de a diminua impactul asupra mediului. 

Un alt trend foarte important, dar poate mai puțin perceput ca atare pentru că unii ne-am obișnuit deja cu asta, e digitalizarea. De exemplu, acum e „Fashion Week” la Paris și totul e pe digital, lucru pe care nu l-am fi putut concepe acum un an. 

Criza prin care trecem acum este economică, socială, emoțională, este una care ne afectează în varii maniere și ne afectează pe toți. De aceea, cred că o altă direcție ce merită menționată este normcore-ul, adică să renunțăm la dorința de a mai ieși în evidență într-o manieră aproape agresivă. Opulența și extravaganța afișate într-un asemenea context – mă refer la criza pe care o traversăm – devin din ce în ce mai criticate.

De asemenea, aș menționa și această direcție de susținere a producției locale, atât în ceea ce privește consumul, cât și în ceea ce privește producția, iar asta are impact în creșterea economică a fiecărei țări. În plus, în ultimii ani, a devenit din ce în ce mai mare preocuparea pe care industria o are în ceea ce privește condițiile de muncă oferite angajaților. 

În fine, dar nu în ultimul rând, aș vorbi de democratizarea industriei, care a ținut mereu cont de mișcările sociale și a oferit soluții care să susțină progresul inclusiv din această perspectivă. Sigur, este necesară o recalibrare constantă, în așa fel încât răspunsul brandurilor la activismul social să nu pună piedici creativității din acest domeniu. 

Desigur, la nivel de modă, de ceea ce purtăm, evident că acum accentul se pune pe haine comode, confortabile, tehnice, neutre, androgine, care să fie de calitate, dar să nu frizeze exhibiționismul.

Cum se vede the future of fashion în expoziția „The Future of Fashion”?

Mirela Bucovicean: I-aș invita pe cei care vin să vadă expoziția să se uite la ea ca la un exercițiu de creativitate și să vadă în piesele expuse embrionul a ceea ce ajunge în final să fie declinat în modă purtabilă. Ceea ce se face pentru podiumuri sau astfel de expoziții nu reprezintă neapărat propuneri pentru purtat zi de zi, ci mai degrabă reflectă viziunea și ADN-ul designerilor. Și nu cred că e cazul să explic eu în acest context cât este de importantă creativitatea. Fără creativitate n-am putea să existăm. 

Și nici fără fashion. Chiar și cei care pretind că nu sunt interesați de modă, tot fac niște alegeri între un obiect vestimentar sau altul!

Vezi și alte subiecte:

Cum a fost Diploma la Qreator by IQOS!

10-20-2020

Festivalul Diploma, în cadrul căruia și-au expus lucrările absolvenții facultăților vocațional-creative din România și cel de-al doilea proiect dezvoltat în cadrul parteneriatului The Institute – Qreator by IQOS, tocmai s-a încheiat.

Proiectul Qreator - Home Together Edition, premiat la Gala Webstock

10-13-2020

La finele săptămânii trecute, în cadrul Galei Webstock, Qreator by IQOS a obținut locul doi la secțiunea Best Use of LIVE video pentru proiectul Home Together Edition.

Ce vrei să descoperi azi?

Qreator

Acest website este destinat exclusiv persoanelor cu vârsta peste 18 ani, rezidente în România.
Dorești să continui?

Bine ai venit pe Qreator.ro, un website operat de Philip Morris Trading S.R.L. Aici vei putea afla informații despre evenimentele noastre, dar și despre magazinele IQOS din cadrul Qreator by IQOS. Tratăm foarte atent modul în care publicul larg află informații despre produsele IQOS și HEETS. Poți accesa acest site numai dacă ai peste 18 ani și ești rezident în România. Pentru a confirma faptul că ai vârsta de peste 18 ani, te rugăm să folosești butonul ‘’DA’’. În caz contrar, te rugăm să folosești butonul ‘’NU’’.
În continuare, în interiorul site-ului, îți pot fi solicitate informații cu caracter personal, în cazul în care dorești să rezervi o camera.